時間過的很快, 已經十七天了ˇˇ

一起渡過的第一個生辰, 祝你二十一歲生日快樂♥♥♥

不知我們能一起渡過多少個生辰呢?

趁這個特別的日子... 來寫一下昨天的課題吧

 

「星の降る場所へ、想いを貴方に届けたい」
 (想到星屑降下的地方, 把思念傳遞給你)

「Anytime you need love baby I'm on your side,
 just let me be the one I can make it alright.
 Anytime you need love baby your in my heart,
 I can make it alright.」

「Oh my pretty pretty boy I love you
 like I never ever love no one before you.
 Pretty pretty boy, just tell me you love me too.」

「薄荷色草地芬芳像風沒有形狀
 我卻能夠牢記你的氣質跟臉龐
 冷空氣跟琉璃在清晨很有透明感
 像我的喜歡被你看穿」

「還有沒有人知道 你的微笑像擁抱
 多想藏著你的好 只有我看得到
 站在屋頂只對風說 不想被左右
 本來討厭下雨的天空 直到聽見有人說愛我」

「我想我是太過依賴 在掛電話的剛才
 堅持學單純的小孩 靜靜看守這份愛
 知道不能太依賴 怕你會把我寵壞
 你的香味一直徘徊 我捨不得離開」

「你微笑瀏覽 手機裡的浪漫
 原來真心送出愛是這麼簡單
 溫習螢幕上 你可愛的模樣
 關於緣份的解釋我又多傳了一行

 你微笑瀏覽 手機裡的浪漫
 原來愛情可以來的這麼突然
 短訊的橋樑 將曖昧期拉長
 我們的感情蔓延滋長用文字培養 在虛擬土壤」

「我輕輕的嚐一口 你說的愛我
 還在回味你給過的溫柔
 我輕輕的嚐一口 這香濃的誘惑
 我喜歡的樣子你都有
 
 我輕輕的嚐一口 你說的愛我
 捨不得吃會微笑的糖果
 我輕輕的嚐一口 份量雖然不多
 卻將你的愛完全吸收」

「看你傻笑著 握住我的手
 夢希望沒有盡頭 我們走到這就好
 因為我不想太快走完這幸福
 很可惜沒有祝福 但愛你並不孤獨」

「I will be all that you want,
 and get myself together.
 'cause you keep me from falling apart.
 All my life, I'll be with you forever,
 to get you through the day,
 And make everything okay.」

「その手離さないで 離さないで
 (那雙手不要離開 不要離開)
 僕が側にいるから
 (因為我會一直待在你身旁)
 どんな時でも笑って 笑って
 (無論什麼時候也歡笑吧 歡笑吧)
 花を咲かせてよ
 (連繁花也會隨之盛開喔)」

「已經夠喜歡你 什麼也沒缺少
 從來無人嫌你這樣 你這樣才像你
 怕你變了尋遍世上 再也沒人像你」

「I wanna get close to you, 君の優しさで
 (I wanna get close to you, 因為有你的溫柔)
 beside of you, 痛みが笑顔に変わってゆく
 (beside of you, 連傷痛都變成笑靨)
 I wanna get close to you, 何度でも言いたい
 (I wanna get close to you, 好幾次想對你說)
 beside of you, 君にありがとう
 (beside of you, 很想感謝你)
 Oh close to you」

「『愛している 愛している 世界が終わるまで』
  (我愛你 我愛你 直到世界末日的那天)
 馬鹿げてると笑いながら 口に出してみて
 (一邊像笨蛋般傻笑 一邊試著說出那句話)
 愛している
 (我愛你)
 そんなことが簡単には出来なくて
 (那種事情不能簡單地做到)
 上手く愛せるようにと あの空に祈っている
 (向著那青空祈求 我可以更好地愛惜你)」

「想將你緊抱 與你愛過多好
 記憶隨年月去 純似蒸餾程度
 即使那未知道路 引導去哪地方未預告
 一起去 這感覺也好」

「誰都知雙手可緊扣 不依不捨的背後
 這個信念有多溫柔
 從害怕會被擁有 直到力氣不夠
 十隻手指終於找得到對手」

「A moment like this.
 Some people wait a lifetime, for a moment like this.
 Some people search forever, for that one special kiss.
 Oh, I can't believe it's happening to me.」

「Sometimes, I'm lost in misery.
 You will take me all the way, I'm not afraid.
 Oh, you and me, hand in hand to everywhere. Amazing.
 Be my friend, oh friend, we are forever friends.
 Oh baby, you give me all the love I need.
 You are the only one.」

「五月的天 剛誕生的夏天
 我們之間 才完成的愛戀
 緊握的手裡面 有好多明天
 五月的天 夢開始要鮮艷
 前方蜿蜒 一長串的心願
 我們一天一天 慢慢實現」

「遇上愛 那一天 有個他能思念
 想像誰 把漣漪 放我心裡面
 遇上愛 某年某天 兩人之間 用默契相連
 從那天 我就會 決定把我整顆心 寄放他那邊」

「Darling, so there you are with that look on your face.
 As if you're never hurt, as if you're never down.
 Shall I be the one for you?
 Who pinches you softly but sure.」

「So let me come to you, close as I wanted to be.
 Close enough for me to feel your heart beating fast.
 And stay there as I whisper, 'how I love you peaceful eyes on me'.
 Did you ever know that I had mine on you.」

「Darling, so share with me your love if you have enough.
 Your tests if you're holding back or pain if that's what it is.
 How can I let you know.
 I'm more than the dress and the voice?
 Just reach me out then, you'll know that you're not dreaming.」

「我將愛完全 花在你身邊
 對愛糾纏很明顯 想膩在你的房間
 觸電的瞬間 同一邊 肩並著肩 黏你 臉靠著臉
 看著照片 許願 傻笑了好幾遍
 畫十字在胸前 閉眼祈禱夢會實現」

「愛 多麼的多 為何這麼多
 他暗裡要為我將功補過
 男人的想法實太傻 得不到先給我最多
 身邊許多 奇樹這麼多 天邊一個
 愛護再多 也未夠多
 要是拍拖 我只想 一個伴我」

「旅の途中苦労もある だけど行こうね一緒に
 (旅程中也許會很辛苦 但是也要一起走下去呢)
 愛しいあなた 伝えるね
 (讓我來告訴 親愛的你吧)
 これが最初で最後に旅
 (這是最初 也是最後的旅途)

 いつまでも I'll love you
 (一直以來 I'll love you)
 ずっと I'll with you
 (永遠永遠 I'll with you)

 眼淚轉化成彩虹般的天氣
 說好每個季節有關秘密約定
 有著暖暖熟悉 夢想的旅行」

- - - - - - - - - -

包容。

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 nekovo124 的頭像
    nekovo124

    ★*猫猫町3丁目の喫茶店..+'

    nekovo124 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()